בכל שאלה, תרגישי 
חופשי להתקשר

איך לשמור על ציפורניים מלאכותיות

ציפורניים מלאכותיות ניתן ליצור ולעצב במספר טכניקות ובסגנונות שונים. כל לקוחה יכולה לבחור את העיצוב, הסגנון והחומר המועדף עליה לבניית הציפורניים וכל מקצועית חייבת להסביר ללקוחה את ההבדלים בין החומרים והסגנונות השונים ולייעץ לה באופן אישי, מה הכי נכון והכי מתאים לה ספציפית.
חשוב שהייעוץ המקצועי יכלול גם הדרכה ללקוחה כיצד לטפל ולשמור על הציפורניים בבית. מתן המלצה והדרכה ללקוחות כיצד לשמור על הציפורניים בין ביקור אחד לשני, מה לעשות וממה רצוי להמנע ומהו הזמן המתאים בין ביקור לביקור במכון הציפורניים שלך, יגרום ללקוחה לחזור אלייך למילוי בכל פעם, כשהציפורניים במצב טוב והלקוחה מרוצה מעבודתך.
 
  • אורך הציפורניים – תיאום ציפיות והסבר ללקוחה
הסבר מקצועי והדרכת הלקוחה מתחיל במכון, כבר בתחילת הפגישה, כאשר הלקוחה מגיעה אלייך בפעם הראשונה. לעיתים קרובות הלקוחה מגיעה לטפול עם ציפיות שאינן מתאימות למציאות. לדוגמא, אם ללקוחה יש ציפורניים מאוד קצרות, כסוסות והיא חולמת לצאת מהמכון בעוד שעה עם ציפורניים ארוכות מאוד, הציפיות שלה לא תואמות את המציאות. כמקצועית את יודעת שחובה להתחשב במבנה הציפורן הטבעית ובהתאם לזה לקבוע את עיצוב ואורך הציפורן המלאכותית.
במקרה כזה עלייך להסביר ללקוחה שהיות והציפורן הטבעית שלה קצרה, במידה ותעצבי לה ציפורניים ארוכות, הדבר עלול לגרום לציפורן המלאכותית להשבר בקלות, להתרומם ולא להחזיק מעמד זמן סביר. הסבר מקצועי זה בוודאי ישכנע את הלקוחה להקשיב לך וליישם עוד עצות מקצועיות שתתני לה.
 
  • חשיבות הטיפול השוטף
כבר במפגש הראשון, הסבירי ללקוחה שלך את החשיבות של הגעה בזמן לטיפולים. הסבירי לה מראש שאי הגעה בזמן לטפול, יכול לגרום לבעיות רבות. החל מהתרוממות של הציפורן, שבירת ציפורניים ועוד. בסופו של דבר הציפורן המלאכותית מתרחקת מהעור ומאבדת את חוזקה וכאשר היא נשברת, היא עלולה לשבור גם את הציפורן הטבעית. אי הגעה בזמן למילוי הציפורן, יכולה לגרום גם לבעיות נוספות כמו חדירה של לחות, התרופפות והתרוממות הציפורן ועוד..  ההסבר המקצועי שלך חשוב מאוד וימנע הרבה בעיות שעלולות לקרות כאשר הלקוחה לא מודעת להם ומרשה לעצמה לא להגיע בזמן לטיפולים. מהרגע הראשון הסבירי לה שאם בחרה ללכת עם ציפורניים מלאכותיות, חשוב מאוד שתקפיד להגיע בזמן לתור שנקבע לה במכון. 
 
  • שימוש נכון בציפורניים
יידעי את הלקוחה שלך שלוקח זמן להתרגל להשתמש בידיים כאשר יש עליהן תוספת של ציפורניים ארוכות. הסבירי ללקוחה שעליה להיות מודעת לכך ולהתחיל לעדן את תנועות הידיים ובעיקר את השמוש שהיא רגילה לעשות בציפורניים. הסבירי לה שברגע שיש לה ציפורניים מלאכותיות, עליה להמנע מלהשתמש בהן ככלי עזר. ציפורניים מלאכותיות הן קישוט ליד בלבד.
 
  • חיטוט בציפורניים
אחת מהתופעות המוכרות היא חיטוט בציפורניים ובפרט "ניקוי" מוגזם של הציפורניים. חשוב להסביר ללקוחה שלך שהתעסקות מוגזמת זו, יכולה לגרום להפרדות של הציפורן הטבעית ממצע הציפורן. התופעה הזו ידועה ומוכרת ויכולה לגרום לבעיות רבות בבריאות הציפורן.
ניתן לשמור על נקיון הציפורן על ידי שמוש במברשת אישית המיועדת לניקוי הציפורניים. פעם ביום מתחת למים זורמים לנקות את הציפורניים עם המברשת האישית, זה מספיק בהחלט ולא יגרום לנזק לציפורן.
 
  • "תיקון" הציפורניים
הסבירי ללקוחה כי במקרה של שבירת ציפורן, או בעיה כלשהי, עדיף שלא תנסה לתקן את הציפורניים בעצמה. במקרה והדבר מפריע לה לתפקד כרגיל, עדיף שתרים לך טלפון ותגיע אלייך מחוץ לתור, כדי שתתקני לה את הבעיה. גם אם אינה יכולה להגיע אלייך, תוכלי להנחות אותה מה לעשות. הסבירי לה שעבודה עצמית יכולה לגרום נזק ולא תועלת.
 
  • החלפת לק
רוב הלקוחות מעדיפות להשתמש על הציפורן המלאכותית עם לק ג'ל. לק ג'ל מחזיק מעמד על הציפורן בין מילוי למילוי, כמעט באופן מושלם והוא פתרון אידיאלי למראה מטופח לאורך זמן. במידה ויש לך לקוחות שמעדיפות להשתמש בלק רגיל, הסבירי ללקוחה שלך שלא מומלץ להסיר את הלק  מציפורניים מלאכותיות ובמידה והלק נשחק וברצונה לחדש אותו, עדיף למרוח שכבה נוספת של הלק על הציפורניים. ניתן למרוח גם שתי שכבות וכך להשיג מחדש מראה זוהר וטרי של הלק. הסבירי ללקוחה שלך ששימוש באציטון או במסיר לכה, מחליש את הציפורן המלאכותית ומומלץ להמנע מכך.
 
  • טיפוח העור
למדי את הלקוחה שלך לשמור גם על העור שמסביב לציפורן והמליצי לה להשתמש פעם ביום בשמן הזנה. למרוח אותו על העור שמסביב לציפורן ולעסות אותו לתוך הקיוטיקולה. שמירה על עור בריא, יעניק מראה יפה יותר לציפורניים ויעזור לעודד צמיחה תקינה של הציפורן הטבעית. רצוי שתמליצי ללקוחה על שמן הזנה טוב שאת מכירה ועדיף כזה שאת יכולה למכור לה בידיעה שקנתה שמן איכותי ויעיל.
 
  • הסרת הציפורניים המלאכותיות
הסרת ציפורניים מלאכותיות, עלולה לגרום לנזק רב לציפורן הטבעית. הסבירי ללקוחות שלך שהסרת הציפורניים המלאכותיות, דורשת ידע מקצועי רב. זוהי הפעולה שיכולה לגרום להכי הרבה נזק לציפורן הטבעית, אם לא מבצעים אותה בצורה מקצועית ונכונה. הסבירי ללקוחה שלך שבמידה והחליטה להסיר את הציפורניים המלאכותיות, שלא תעשה זאת בעצמה! הסבירי לה שהיא עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך לציפורניים הטבעיות שלה ולכן את מצפה שתגיע אלייך או אל טכנאית ציפורניים מקצועית אחרת שתסיר לך את הציפורניים המלאכותיות.
 
חשוב שלקוחה המעוניינת להתחיל טיפול בבניית ציפורניים מלאכותיות, תהיה מודעת מראש במה כרוך טיפול הזה. החל מכך, שמדובר בטיפול הדורש ביקור במכון הציפורניים לפחות פעם בשלושה שבועות וממשיך בכך שכדי להגיע לתוצאה טובה, יפה וחזקה, על הלקוחה לשנות ולאמץ מספר כללים הקשורים לשמוש ולטפול בציפורניים.



 
אילנה זהבי
מייסדת ענף הציפורניים בישראל
 
תורגם מתוך מאמר שהופיע באיטנטרנט