דף הבית >> מאמרים >> שיווק בתחום הציפורניים >> איך לשמור על לקוחותייך
הלקוחה הכי טובה שלך, היא לקוחה משכילה.
לא, לא התכוונתי כמה שנות לימוד יש לה, או אם היא בעלת תואר אקדמאי. התכוונתי לידע שאת מעבירה ללקוחה שלך, בכל מה שקשור לטיפולי ציפורניים.
לקוחה שמגיעה אלייך, גם אם היא לקוחה ותיקה וקבועה, תמיד תהיה סקרנית לשמוע ממך, ללמוד ממך ולדעת עוד על עולם הציפורניים המתפתח כל הזמן.
אנחנו חיים בעידן של שקיפות, של ידע זמין, חידושים טרנדים ואופנות המתפרסמות במהירות ומגיעות לכל אחת. גם הלקוחה שלך קוראת, שומעת, רואה סירטונים, מסתקרנת ולפעמים גם רוצה לנסות חידושים שהיא נחשפה אליהם ואת לא מציעה לה אותם. אל תשכחי שהלקוחה שלך משקיעה בטיפוח הציפורניים שלה, היא אוהבת את התחום בדיוק כמוך ורוצה להיות בעניינים ולדעת מה קורה בתחום שאותו היא אוהבת ומשקיעה בו רבות.

לקוחות רבות ישאלו אותך על טיפולים שונים וחומריים חדשים שהם שמעו עליהם, לקוחות אחרות יספרו לך על חברות שעושות ציפורניים במקומות אחרים ועשו להן טיפולים כאלו ואחרים שאת לא מציעה ועוד.. ועוד..
השאלות האלו לפחות בחלקן, מכוונות בעצם לשאול אותך למה את לא עושה את הטיפולים האלו?, מהם החידושים בתחום? למה את לא משתמשת בהם? למה את לא מיידעת אותי? נשים שמגיעות למכון באופן קבוע כדי לטפל בציפורניים שלהן, יש להן רמת מודעות גבוהה מאוד בתחום והן מחפשות כמו כולן, חידושים, ידע, הסברים וחלקן ישמחו לנסות טיפולים חדשים.
גם הלקוחות הנאמנות ביותר, כאלו שבוטחות בך ונאמנות לך, גם הן תשמחנה מאוד לנסות דברים חדשים מפעם לפעם, להיחשף למוצרים חדשים ולטיפולים חדשים.

הלקוחה שלך צריכה לראות בך את המנטור שלה בתחום הציפורניים. עלייך ללמד אותה, להסביר לה ולהדריך אותה. לאחר שתספרי לה ותסבירי לה על ההבדלים בין שיטת העבודה שאת מתמחה בה לבין החידושים שהיא שואלת עליהם, תני לה את אפשרות הבחירה, אם היא מעוניינת לנסות דברים חדשים, גם אם את לא "ממליצה" עליהם. המטרה שלך צריכה להיות לחזק את הקשר עם הלקוחה.  דרך נהדרת לעשות את זה, היא לתת לה את אפשרות הבחירה.
ביננו, הרבה מאוד מקצועיות לא "ממליצות" על שיטות עבודה ועל חומרים חדשים שהלקוחה שואלת עליהם, לא בגלל שהם לא טובים, אלא בגלל שהמקצועית לא מכירה אותם מספיק טוב, או לא התנסתה בהם.
עובדה זו גורמת לגישה שלילית מצד המקצועית. כמו "החומר החדש לא טוב, הטכניקה החדשה לא טובה"  וכו' וכו'.. הפחד ו/או אי הנוחות של המקצועית לנסות בעצמה דברים חדשים, מביאים אותה לשלול הרבה מאוד אפשרויות מקצועיות שהיו יכולות לתרום רבות להתפתחותה.

מקצועית שמכבדת עת עצמה ואת לקוחותיה, ראוי שיהיה לה מענה לכל צרכיה ושאלותיה של הלקוחה. כמובן שהמקצועית לא יכולה להחזיק במכון שלה חומרים של כל החברות, לא על זה אני מדברת. אבל כשמדברים על טכניקות עבודה, בעיקר טכניקות חדשות, מתקדמות, כל מקצועית חייבת להכיר את כל טכניקות העבודה בתחום שבו היא מתמחה.
בכל תחום יש מספר מצומצם של טכניקות עבודה. למשל בבניית ציפורניים יש 4-5 טכניקות בלק ג'ל יש 2 טכניקות וכו' וכו'...
בכל מה שקשור לידע, כל מקצועית חייבת שתהיה לך תשובות נכונות, ברורות ומדוייקות לכל מה שהלקוחה תשאל אותה.
מקצועיות רבות שמשתמשות באותה טכניקת עבודה שנים רבות, פוסלות בדרך כלל כל שיטה אחרת. נכון שהן מומחיות בתחום המצומצם שהן מתמחות בו שנים רבות, כמו בניית ציפורניים באקריל למשל, אבל הן לא מתפתחות ולא פורצות קדימה.
אין היום יכולת לשלול או לעצור את הקידמה ולא את השינויים והחידושים בתחום טיפולי הציפורניים. ההתפתחות המהירה בתחום הציפורניים, תורמת כל הזמן לגידול של קהל הנשים והגברים המתעניינים בתחום. עוד ועוד נשים הופכות ללקוחות קבועות במכוני הציפורניים. התרומה והשינוי הם לא רק בהתפתחות השוק, אלא בהתפתחות של כל מקצועית באופן אישי. ההתפתחות המקצועית תורמת לכל אחת בנפרד.
אם את מאלו שלא מעוניינות ללמוד ולהתחדש, בסופו של דבר חלק מהלקוחות שלך, יעדיפו לקבל טיפול במקום אחר. גם אם מספר בודד של לקוחות יעזבו אותך כיוון שהן רוצות להתנסות בטיפולים חדשניים, זו פגיעה לא רק כלכלית, אלא ובעיקר פגיעה במוניטין המקצועי שלך.
אם את כמקצועית רוצה לשמור על לקוחותייך, רוצה להעניק להן חווית טיפול יחודית, את יודעת מה עלייך לעשות, אבל מעבר לכל מה שאת עושה ומצליחה, זכרי ללמוד כל הזמן, להשתדרג, להתחדש ובעיקר ליישם ולהעביר את הידע החדש שאת רוכשת גם ללקוחותייך.

 

איך לשמור על לקוחותייך

אילנה זהבי
מייסדת ענף הציפורניים בישראל